Alla inlägg under maj 2009

Av Öl Akademin - 30 maj 2009 22:43

Ikväll firar jag dagens båtköp med en Westmalle dubbel.

En "njutaröl" med skön choklad, plommon och lite bränt-socker-ton.


/Eklund

Av Öl Akademin - 27 maj 2009 20:12

Hade besök i helgen av goda vänner från Uppsala.


Uppsala. Många tänker kanske på universitetet och en massa studenter och SM-final i bandy när man säger Uppsala.

Jag tänker Slottskällan!

Kompisen ska se till att ha ett batteri med Slottskällans olika "folköl" i hemmet nästa gång vi tittar upp.

Det kallar jag bra vänner :)


/Eklund


Av Öl Akademin - 22 maj 2009 22:11

Den här vill jag ha.

Funderar på att höra med kompisen i Belgien om han kan köpa mig ett ex.


Har för övrigt varit på puben som man ser i inslaget. Den med en massa ölreklamsskyltar på väggarna. Det var på den puben som boken (bibeln) lanserades. Bakom deras disk står en riktigt manhaftig kvinna, Daisy, och serverar öl. Hon ses i inslaget ovan.

Kvällen vi var där skrev hon upp våra druckna öl på en liten papperslapp och satte bakom disken. När kvällen var slut drog hon ett streck under sista ölen, huvudräknade och talade om vad vi blev skyldiga. Besöket var värt varenda krona.



Av Öl Akademin - 22 maj 2009 21:22

Oj, upptäckte för ett par dagar sedan att jag inte "bockat av" Rochefort 8.

Har några som står i "boa", så det är bara att gå ut och plocka in en för smak.

Passar bra efter en låååååång dag på Astrid Lindgrens Värld med barnen. De sover nu. :D

Oj. Den doftar en massa (som befarat. Bra dock!) Mörk choklad, kaffe, plommon och kryddor. Kanske svartpeppar...

 Smakar mustigt och värmande.

Nu ska jag njuta!


Skål alla!

 /Eklund 

Av Öl Akademin - 21 maj 2009 23:45

Tjena!

Landén här...

Var i går på Monks (www.monkscafe.se) på Wallingatan i Stockholm, måste säga att det var VÄRLDSKLASS. Kan jag varmt rekomendera. Kvällens höjdare var deras egna brygd med namnet Belgisk Ale..... mmmmmmmmästerligt!

Hängiven, snacksalig och kunnig personal höjer betyget ytterligare.


Må väl alla

//Nizze

Av Öl Akademin - 21 maj 2009 21:44

Hej alla ölälskare.

Passar på att tacka för senast. Berggrens var suveränt. Tack till Nader.

Tänkte försöka blåsa liv i vår lilla blogg igen. Ni andra, tveka inte att skriva i den!!

Kul att få läsa vad ni har för tankar kring öl och om ni kommit över något gott där hemma. Skriv!


Själv har jag inte provat så mycket nytt den senaste tiden. En god vän i Gbg bjöd i alla fall på tre nya. Det tackar man för.


Ett bra tips är detta:

http://www.ofiltrerat.se/


Skön snubbe i Lkpg som bloggar en MASSA om öl.


/Eklund

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards