Alla inlägg under april 2008

Av Öl Akademin - 29 april 2008 23:27

Var i Örebro idag.

Fick en liten stund över och tog mig ut på stan för att leta efter Bolaget. Frågade mig fram och efter tio minuters promenad var jag äntligen där.

Väl inne var det bara att konstatera att det inte fanns mer eller bättre öl där en hemma i vår strad.

Till Valborg ska jag avnjuta några veteöl till grillen och kanske några mer obskyra från Belgien som står kvar i skafferiet. /Eklund

Av Öl Akademin - 22 april 2008 10:27

En länk till Karlskoga Kuriren.

De skriver om ett ställe som vi tidigare har besökt...

http://www.karlskoga-kuriren.se/artikel.asp?intId=101068&blnLista=1

/Eklund

Av Öl Akademin - 21 april 2008 14:39

Hej. Så här kunde det se ut på ölmässan i Stockholm förra året. "Utställaren"  är Sigtuna Brygghus. Jag vill minnas att de hade bra öl. Mycket smörkola. Det är inget skämt! Sanning. /Eklund

Av Öl Akademin - 14 april 2008 15:14

Hej. Idag var jag inne på Bolaget i Motala och beställde "Beijing". En lager från Kina. Tveksamt är kanske hur mycket man ska stödja detta land. Men det kan vi inte ta någon hänsyn till när man känner att det är viktigt att även smaka av öl borta från den breddgraden :-)

Har även fixat " Zeunets Ale" från Kopperbergs Bryggeri. Då alen kanske främst hör till England så är det intressant att se hur, ursäkta, pissbryggeriet Kopparbergs gör en ale. Återstå att se till Maj... Hoppas även att Moder Jord ordnat med lite värme i Vätternvattnet... /Eklund

Av Öl Akademin - 4 april 2008 14:49

Tack för igår! Trevligt. Vi tog oss ann en hel del olika typer av öl. En var ju Islay Paradox. Rökig.....Vissa gillade den, andra inte. Precis som det ska vara.

Vi ser fram mot nästa månad då vi tar en badtur i Vättern. Kanske.../Eklund 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards