Alla inlägg under februari 2008

Av Öl Akademin - 27 februari 2008 17:53

Hej igen. Vill bara visa en bok som jag hittade på bokrean. 79:-. Helt OK pris för en bok fylld med läckerheter och beskrivningar om öl och bryggerier. Skriven av Urban Laurin, en svensk dryckeskännare. Återstår att se om den är bra. Funderar på att avnjuta en Westmalle Tripel ikväll under en lässtund. /Eklund

Av Öl Akademin - 27 februari 2008 12:19

Här är de Påsköl som kommer att släppas 7:e Mars på Systembolaget. Slottskällans Blåkulla, Eriksberg Påsköl, Nøgne Ø God Påske , Falcon Påskbrygd , Stallhagen Påskbrygd, Mariestads Påskbrygd, Jämtlands Påsköl , Three Hearts Påskbrygd, Wisby Påskbrygd, Pumpviken Påsköl och Oppigårds Easter Ale. Både Wisby, Jämtlands och Nøgne Ø verkar göra "nya" årgångar på sin Påsköl. Vore kul att prova dom tycker jag. /Eklund.

Av Öl Akademin - 25 februari 2008 19:19

Här är två, förhoppningsvis, riktigt fina öl.

Tänkte jag ska ta med dem på träffen i april. Då kompisen inte fick tag i Duvel Tripel Hop på Regeringsgatan fick jag "nöja mig" med dessa... Flaskorna är i keramik. Tills dess får de stå hemma i boden. American Amber Ale, Dead Guy Ale och Mocha Porter har vi druckit tidigare från detta amerikanska bryggeri. /Eklund.

Av Öl Akademin - 23 februari 2008 23:20

Klockan är 23.25 och har druckit 2st Slottskällans decenium samt några andra vätskedrivande öl! Faktiskt Bellman, jag erkänner.Marie och jag har avverkat Melodifestivalen med en positiv känsla, jag är en liten Melodifreak måste jag erkänna. Idag blev det lite överraskningar igen. Vad skönt det är att något kan påverka en, ovasett ålder, något som påverkar mig just nu är Youngs special London Ale. Melodifestivalresultat med bra slut och en öl som man aldrig provat, vad kan göra lördagen bättre? Youngs trodde jag att jag provat förut, och det hade jag, men inte den här! Fruktigt, periska, mjuk, lycklig svälj......., ber om uräkt Ronny att du inte fick smaka, hällde precis i jästen som man skulle undvika.

Men vad tror ni ölvänner är det inte där man blir lycklig att kunna älska den här drycken?

Av Öl Akademin - 23 februari 2008 18:07

Var nyss på promenad här i Möndal. Våra vänner tog oss med på en promenad förbi "Kråkan", en restaurang nära Möndals bruk. Där observerade jag att Dugges, som även har sitt bryggeri i kvarteret, fanns på tapp. Synd var bara att det var 30 minuter till öppning...Vår promenad gick vidare och jag kunde bara drömma om det goda öl jag gick miste om. Här hemma i Möndal har jag i alla fall nu njutit av en Sierra Nevada Pale Ale. /Eklund 

Av Öl Akademin - 23 februari 2008 15:22

Det blev som väntat seger mot Luleå. 8-2. Målkalas!

Hann även med att hitta en riktig goding på Bishops. Se bilden. Grottenbier, Bruin. 3,7. Kanske finns den även i Linköping...? /Eklund

Av Öl Akademin - 22 februari 2008 20:41

Nu har jag druckit min vidrigaste ol, mahou en spansk delikatess/Micke 

Av Öl Akademin - 21 februari 2008 14:22

Ikväll drar jag till Jönköping och beskådar de blå tjurarna i Kinnarps arena. Vinst förväntas mot Luleå.

Innan har vi bord på Bishops Arms. På ett par timmar hoppas jag hitta några nya bekantskaper. Öl alltså. Hoppas de har minst lika välfyllda kylar som Bishops i LKPG. Någon som vet hur de har det i Jönköping? 

För övrigt hoppas jag vi blir många som åker till LKPG den 4:e mars.

/Eklund

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards