Alla inlägg under mars 2008

Av Öl Akademin - 30 mars 2008 18:05

Hej alla ölvänner. Här kan ni se en del av det lager som Kulminator har. Kulminator är en pub i Antwerpen, Belgien. Ölmenyn var tjock som en telefonkatalog...

Lagret kunde man se genom ett fönster på väg till toaletten. Efter toabesöket var det inte svårt att bli sugen på mer öl. /Eklund

Av Öl Akademin - 28 mars 2008 23:22

Hej. Har idag varit i Antwerpen. Av de tre pubar jag hade kolla på var jag på två. Kulminator var klart bäst. Där inne var det en gammal man och kvinna som jobbade.Eller rättare sagt var det kvinnan som jobbade. Han stod mest bakom disken och blängde på oss gäster. Hon sprang och serverade öl till höger och vänster i propra glas. Där drack jag bl a en bomb från De Dolle Brew. Den heter "Stilla Nacht", ett julöl... 12%...

Avslutade dagen här hemma i Waterloo med en Faro. Det är en sötare krik. Lukt av jordgubb, gummi, jord och fruktigt godis. Smaken är riktigt söt!! Kanske för söt.

Imorgon, lördag, ska jag till Lile inne i Frankrike. Sägs att de har en liten egen särpräglad ölkultur där. Hoppas på att upptäcka en liten del  av den../Eklund 

Av Öl Akademin - 27 mars 2008 23:24

Hej. En bra dag i Belgien börjar gå mot sitt slut. Med våra vänner här nere har vi farit runt på landsbygden kring Waterloo. Tyvär har det regnet en del, men det har inte hindrat mig från att avnjuta en del blonda, trippel och klosteröl här. Var inne i en riktigt stor mataffär och hade framför mig en 25 meter bred hylla fylld med läckerheter. Såg bl a St. Bernardus 12 för hel 1.3 Euro... Man blir ju ledsen att man bor i Svedala ibland! Vågade handlapå mig några krik, lambic och frambouse.

Imorgon går resan vidare till Antverpen. Ska bl a hitta till en pub som heter Kulminator som ska vara riktigt bra enligt www.ratebeer.com

/Eklund 

Av Öl Akademin - 18 mars 2008 15:38

Hej. Vill bara kort dela med mig med en bild jag tog i somras på en pub i Brugge, Belgien. Puben heter t` Brugs Beertje. Det kanske inte ser ut som om grabbarna har så mycket att prata om med varandra...Men de har i alla fall god öl att njuta av. Det fanns en del att välja på... Om en vecka åker jag till Belgien igen. Jag hoppas på ännu mer goda ölupplevelser. Bl a ska jag till Antwerpen. Någon som varit där och vill tipsa om något roligt? /Eklund

Av Öl Akademin - 14 mars 2008 13:06

Har nu skippat alla sofiero och tre kronor burkar när jag och frun tar våra bastubad. Favoriten där är nu Adnams bitter. Jag ser redan fram mot fredagskvällen/Micke

Av Öl Akademin - 7 mars 2008 21:39

Hej. Vill bara tacka de andra som var med till Bishops Arms i Linköping för senast! Ni andra missade något tycker jag. Synd att ni inte var med.

Här är i alla fall en liten bild från det tillfället. Mer kommer inom kort på vår hemsida. /Eklund

Av Öl Akademin - 3 mars 2008 15:04

Fick utstå en helg i Köpenhamn med massa härliga smakupplevelser, började med att äta lunch och smaka av hela Vesterbro Bryghus sortiment och fastnade direkt för Vesterbro Red Ale, mycket härlig, andra klart rekommenderbara drycker; GB Bock 2, Jacobsen Brown Ale samt några till.

/Magnus

Av Öl Akademin - 2 mars 2008 22:47

Hade kvar några "gräsklipparöl" sedan i somras...

Tanken var då att prova dem. Nu stod de kvar i kylen ute i boden med utgånget datum. Det hindrade mig inte från att sätta tänderna i dem i fredags... Efter ett par klunkar av varje åkte resten i vasken. Nu kan jag skryta med att jag har "provat" dom också...

Vilken var då "godast"?

Fiftyfifty.

Men jag kan inte rekomendera den!! /Eklund.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards